OM OSS

Salemkyrkan – en kyrka som bryr sig

Vi är en kyrka där alla är välkomna att vara med. Vi har olika aktiviteter för både små och stora. Vi drömmer om att vara en kyrka som bryr sig, en kyrka som får vara en mötesplats där vi både får möta Gud och varandra. Oavsett om du är van att gå till kyrkan eller aldrig satt en fot i en så är du alltid välkommen.

Vi tillhör EFK – Evangeliska Frikyrkan, som finns över hela Sverige. EFK är en frikyrka som har sina rötter i den evangelikala baptistiska rörelsen och har idag drygt 33 000  medlemmar.

Vi tror på att alla människor oavsett var vi än kommer ifrån, vilken religion vi har, om vi är man eller kvinna, ung eller gammal så är vi lika mycket värda som människor.

Vi tror också att alla människor är skapade till gemenskap med en levande Gud och genom Jesus Kristus har vi möjlighet till denna Gudsrelation.

Vi tror på Bibeln som Guds Ord och att vi i kyrkan kan växa i vår tro.

Salemkyrkan vill vara en växande och öppen kyrkan för alla som vill veta mer!

Välkommen att vara med!