bakgrund 2.jpg

VÄLKOMMEN
HEM

KÄNN DIG SOM HEMMA

I Salemkyrkan älskar vi när nya människor tillkommer och vi hoppas att vi får dig att känna dig som hemma.Vår kyrka är överlåten till att resa upp, träna och uppmuntra människor att leda i alla olika delar av livet.
Vi ber att vår kyrka ska vara en kyrka fylld med lovsång, glädje och tacksamhet
till Jesus för det han gjort för dig och mig.
Finns det något vi kan hjälpa dig med, tveka inte att höra av dig till oss antingen via vår hemsida, www. salemkyrkan.se eller ring oss på 0930 - 303 36.
Än en gång, hoppas vi att du ska trivas i ditt nya hem och vi ser fram emot att se dig.

bild 4.jpg

VI VILL VARA EN VÄXANDE KYRKA SOM

• Tror på Gud, är Jesuscentrerad och räknar med Andens liv och vägledning

• Lovsjunger och tillber Gud.

• Har bönen som livsnerv och kraft till förändring.

• Vågar ta steg i tro.

• Upplevs attraktiv i vår tid.

• Är familjevänlig, där alla åldrar trivs.

• Är generös och kärleksfull i ord och handling.

• Är varm och glad i sin gemenskap. och dit man vill ta med sig sina vänner.

• Vägleder människor i kärlek till Jesu efterföljare.

• Älskar Gud med hela vårt hjärta, med hela vår själ och med hela vårt förstånd.

KÄNN DIG SOM HEMMA

PLANTERAD

Vår bön är att Salemkyrkan ska vara en plats där ditt liv kan få växa. För att en växt ska kunna växa, behöver den vara rotad. Från den jorden den är planterad i drar den näring och kraft. Vi tror att Gud vill att våra liv ska blomstra - och den näring våra liv behöver för att vi ska kunna göra det finns i Guds hus.
Bibeln säger i Psaltaren 92:14 ” att de som är planterade i Guds hus kommer blomstra” Det är ett löfte från Gud

markus-spiske-vrbZVyX2k4I-unsplash.jpg
”DE SOM ÄR PLANTERADE I GUDS HUS KOMMER BLOMSTRA” - PSALTAREN 92:14
ATT BIDRA

Salemkyrkan är inte byggd på få människors gåvor eller talanger utan på många människors medverkan. Guds hus är inte en byggnad utan det är du och jag i relation till Gud. Vi tror att alla människor är kallade av Gud till att vara planterade i Guds hus och därmed även vara med och bidra till att Guds hus ska bli ”som en stad på ett berg”.
Vår bön är att ditt liv ska få möjlighet att bidra in i det Gud vill bygga just för den här tiden. Att vara med och bygga Guds hus är ett fantastiskt uppdrag. Att vi tar det vi har och ger det till Gud, det fantastiska är att - det jag är en del av, är större än den del jag spelar.
I Salemkyrkan finns det många olika sätt du kan bidra på. Besök gärna vårt välkomstcenter i salemkyrkan eller kontakta oss via salemkyrkan.se/team.

”KYRKAN ÄR DU OCH JAG, INTE EN BYGGNAD”
GIVANDE

Tänk dig en grupp människor som är välsignade av Gud med finansiella medel, som därmed har en möjlighet att vara en välsignelse för de människor runt omkring, både i samhället de bor i men även utöver gränser. Genom att förstå och applicera Guds principer över vårt finansiella liv kommer vi få se ”Guds resultat”.

SALEMKYRKAN BESITTER INTE KOMMERSIELLLA VINSTINTRESSEN
Salemkyrkan är en idell förening. Ekonomin i vår kyrka ansvar vår styrelse för , där alla styrelsemedlemmar tjänar som volontärer. Alla inkomster som kommer in till vår kyrka används till vår verksamhet. En revisor ser över vår ekonomi årligen. Salemkyrkans ekonomi bygger på frivilligt givande.

TIOENDE OCH KOLLEKT
Vi tror på de bibliska principerna om tioende och givande och uppmuntrar människor att ta del av det. Det ligger två välsingelser i det, det ena är att det bygger Guds hus, och det andra är att Gud välsignar givaren.

HJÄRTA FÖR FÖRSAMLINGEN

Hjärta för församlingen ger oss möjlighet att expandera Salemkyrkan för att fler skall lära känna Jesus. Detta är en årlig insamling utöver vårt tionde som ger oss kraft att förverkliga vår vision om ett förvandlat Nordmaling.

kevin-curtis-3308-unsplash.jpg
ATT BYGGA SIG ETT HEM

I den stora samlingen är det lätt att man känner sig lite vilsen med många nya människor. Men alla människor i den stora samlingen är unika individer, som alla bidrar och tar ansvar för att skapa en - välkommen hem miljö. Vi är alla en del i att skapa en hälsosam kyrka. Välkommen hem - är mer än en slogan, det är en verklighet där vi tillsammans bygger ett hem. Relationer är viktiga för oss alla. De får oss att känna oss som hemma.

HEMGRUPP

Våra hemgrupper är små grupper som samlas återkommande i hemmen, eller på någon annan lämplig plats. Hemgrupper brukar äta något tillsammans, ha en god gemenskap samt läsa bibeln och be för varandra. Vi tror att hemgrupper är till för alla. För att hitta en hemgrupp kontakta antingen oss på salemkyrkan.se/hemgrupper eller besök vårt välkomscenter i samband med en Gudstjänst.

VOLONTÄR

Ett bra sätt att träffa nya vänner och känna sig hemma är att vara med i team. Genom att vara volontär i ett team delar du dina talanger och färdigheter medan du lär känna nya vänner.