bild.jpg

Gud vill att ditt liv ska blomstra på livets alla olika områden.

Josua1:8  säger att; "om du fortsätter att leva enligt hans principer, oavsett vad du möter i livet så är du påväg mot att blomstra oavsett var du befinner dig nu!

Investera i dig själv och fördjupa din relation med Gud.

Varmt välkommen att hänga med!

DEL 1 - PLANTERAD

DEL 2 - SKAPA UTRYMME FÖR TILLVÄXT

DEL 3 - VAD TAR DU NÄRING IFRÅN?

DEL 4 - VÄXTPROCESSEN

Utdrag ur bibelläsningsplanen:

Dag 2:

Det är inte svårt att känna igen ett blomstrande träd. Dess rötter är planterade i god jord med tecken på tillväxt; löv, frukt, blommor och frön finns i överflöd. Likt ett träd, är ett blomstrande liv ett fruktbärarande liv; det kommer att visa tecken på tillväxt och hälsa med gott om näringsrik frukt. Ett blomstrande liv växer som en "ceder i Libanon" (Psalm 92:12), den blir stark och stadig och reser sig över livets stormar för att ge skydd för andra.

Ett fruktsamt liv är ett resultat av att så bra säd i hälsosam jord. Så, hur kan du veta att du sår ditt liv in i någonting som kommer att visa sig fruktsamt och produktivt på evighetens skala? Fråga dig själv:

Vad sår jag mitt liv in i?
Dina prioriteter reflekterar dina värderingar. Jesus sade, "… på denna klippa skall jag bygga min församling, och helvetets portar skall inte få makt över den." Jesus gjorde det tydligt att Han sår in i Hans församling och att helvetet självt inte kan stå emot det! Gör Guds hus till en prioritet, så kommer du bygga ditt liv på en grund som inte kan skakas. När du gör det, kommer det även att positionera dig att ”så” ditt liv in i andra saker av värde - t. ex familj, vänskap, integritet och generositet.

BIBELLÄSNING